تعهد لیبی درباره پرونده امام موسی صدر

وزیر امورخارجه لبنان گفت، لیبی متعهد شده است پرونده ربودن امام موسی صدر و همراهانش در لیبی را بگشاید.


به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "عدنان منصور" در حاشیه نشست فوق العاده وزرای امورخارجه عرب در قاهره، در دیدار با "محمود جبریل" رییس دفتر اجرایی شورای ملی لیبی و مسئول روابط خارجی این شورا، اعلام کرد که لبنان شورای ملی لیبی را بعنوان نماینده مردم این کشور به رسمیت می شناسد.


روزنامه السفیر لبنان امروز اعلام کرد، عدنان منصور در این دیدار که شنبه گذشته انجام شد، با ابراز تمایل برای از سرگیری روابط دوجانبه لبنان و لیبی، بر آمادگی لبنان برای گذاشتن تجربه های خود در زمنیه گردشگری و بانکداری در اختیار لیبی تاکید کرد.


بر اساس این گزارش، وزیر امورخارجه لبنان خواستار گنجاندن مساله ربودن امام موسی صدر در بیانیه پایانی نشست وزرای امورخارجه عرب شد، که با این امر موافقت نشد، ولی با این حال نماینده لیبی تاکید کرد که شورای انتقالی لیبی پرونده ای را در این زمینه خواهد گشود، و تا رسیدن به اطلاعات و آگاهی کامل، این پرونده را پیگیری خواهد کرد.


امام موسی صدر و همراهانش شیخ محمد یعقوب و عباس بدر الدین (روزنامه نگار) 31 اوت 1978 در لیبی ربوده شدند؛ سرنوشت این سه نفر تا امروز همچنان نامشخص است.




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا